Iftar @ Penang Golf Resort

08:51


Salam Bloggers...
Hari nie dah 24 Ramadhan kan.. so tak lama lagi dah nak raya..
di hujung² Ramadhan nie I rasa nak berbuka kat luar jer..
InsyaAllah hari nie pun I akan berbuka di luar..=D
Lokasinya nanti I citer yer..

Sebelum tue meh layan dulu lokasi pilihan I baru² nie iaitu 
di Penang Golf Resort..
Lokasinya di Bertam, Kepala Batas
I p dengan kawan² ofis..

Harga buffet RM48nett seorang..
Banyak jugak pilihan menunya..
tapi tak sehebat menu buffet ramadahan
di Hotel Park Avenue.. ;p
Kami sampai sana around 7pm..
Ada lagi 1/2jam sebelum nak berbuka..
So apa lagik berposing la dulu..
From left Ana..Me..Kak Nora..


Entah apa yang dipandang tak tahu ler..
tak dak motip punn...
saja gedikzzz =D
Ratu & Raja gedikkk from left
Kak Yati, Ana, Me, Nick, Kak Nora

Buffet kaunter yang dihiaskan dengan meriah..
I rasa more to kampungan sikit..
Tapi okey la nice jugak..

Main Dishes.. 

Menu adik-beradik ikang masin..
Pilih jer yang mana nak...

Pasembor pun ada tau..
Nyummm²

Kuih dan muih beraneka macam..lalala
Yang I try kuih lopis jer.. Sodapppppp!

Murukukuku pun ada..
tapi I tak makan pun..
Ehh nie menu bukak puasa ka raya?????? ;)


Dessert pun okey..sedap..manissss..

Hahh kalau bukak puasa kat Penang tak dak Rojak Buah nie memang bukan Penang la orang kata..
Sedappppppp.. 

Makanan dan ambik..
Air dah ambik..
Kuih dan ambik..
So sementara tunggu posing lagikkkkkkk
Giler kamera I nie kan..

Bukan I sorang jer yang giler kamera..
Mamat poyo kat belakang I lagik laaaa...
Model sambilan la katakan..
Mana ada kamera kat situ dia nak menyibuk..
tak kuasa I nicky oiiiiii..

Hah betul dak I kata..
Dia tetap nak menempek posing jugak lagi..
Sedangkan geng² dia  yang kat table belakang tue rileks jer..


Nie antara menu yang I sempat cuit² malam tue..
Hujung
² puasa nie memang tak lalu nasik dah..
membazir jer I ambik..I tak makan banyak mana pun..
tapi keowteow & ayam goreng tue memang terbaik..
2x I repeat makan tau.. hohohoho
Alhamdulillah kenyang I malam tue..

Review ~ So far makanan kat sini okey la sedap jugak..I kasik 7/10
 .. ;)



psst~ "Wahai Ms.P yg gelong jangan gatai nak singgah sekarang..tunggu sat tak berapa dah hari nak raya nie.. bagi cannn i nak posa penuh tahun nie okey.." =D 












You Might Also Like

24 comments

  1. sama la dear.. deqla pun rasa mcm nk buke pose kat luar je skng..haha.. amboihh kemain meriah makanan yg ada.. habis ke smua tu? ;p

    psstt.. si tudung purple yg giler kamera tu manis sgt! ;)

    BalasPadam
  2. murah jg yer Farah.. rm48net kat situ
    menu2 semua pun boleh tahan banyak.. puas hati hehe

    BalasPadam
  3. waaa.. .terus lapar tengok makanan nie pagi-pagi .. hahaha

    BalasPadam
  4. sedapnye.. pepagi tengok makanan.. lapar la pulak.. mihmihmih..

    BalasPadam
  5. waaa..meriah..berbuka kat luar saja akk ye...hehehe..
    nmpk sedap je..

    akk, akk lawa sngt bila bertudung & berbaju kurung.. =)

    BalasPadam
  6. banyaknya juadah..berselera tengok..hehhe

    BalasPadam
  7. banyaknya makanan tuh....sedap...dah lama tak rasa rojak pasembor made in penang.........yummy.......

    BalasPadam
  8. kalau sally bukak luar...nangis tak nak mkn nasi...sbb takut kenyang cepat..hehehe :)

    BalasPadam
  9. selamat hari raya dari bunda...

    BalasPadam
  10. banyaknya makanan tu...wahh...dekorasi makanan yang menarik mata i nie...huhu

    BalasPadam
  11. sedapnya sume makanan and berbaloi la rm48 kan. amboi siap ada kuih raya tau haha

    BalasPadam
  12. terbaek la..bestnye dpt g buffet cm nie

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum kak, murahnya! berbaloi okey.. bestnyaa dapat iftar di luar dengan officemates :)

    BalasPadam
  14. Pehh banyaknya makanan. Kalau Aida, satu2 Aida try. Hakhak!

    BalasPadam
  15. wow, banyak jugak pilihan kan...

    BalasPadam
  16. wah seronok,,,banyak nyer juadah....

    BalasPadam
  17. nasib baik akak baca entri ni masa dah dekat nak berbuka puasa.. lapar.. selamat berbuka puasa farah.. :D

    BalasPadam
  18. fuyyooo mak kau..byknya kuih...saiap ada rojak buah lagiii,,,aiyoohh...haha! manis akak bertudung..hee :3

    BalasPadam
  19. salam 270 ramadhan dear,, singgah sini... ;)

    BalasPadam
  20. Teringin betul nak rasa pasembor tu... Kat johor ni xtau nak cari mana.. hee

    BalasPadam
  21. Boleh request cam gitu eh...hahaaa...

    Buka puasa dengan geng2 memang terbaik...

    BalasPadam
  22. Amboi, mengancam menunya. Kalau tak habis, boleh bawa balik ke? hehehehe melawak saja.

    BalasPadam

Google+ Followers

Like me on Facebook

New Complexion 6 Premium Skin Whitening Dripping

New Complexion 6 Premium Skin Whitening Dripping
|||| Click Banner For Details ||||