81 SKIM PERKHIDMATAN AWAM YANG AKAN DITAMBAHBAIK

12:19


Dalam Bajet 2014, PM Najib Razak ada menyebut tentang penambahbaikan 81 gred penjawat awam. Bernama melaporkan, KSN Tan Sri Dr Ali Hamsa berkata, satu pekeliling mengenai 81 skim tersebut akan dikeluarkan pada November 2013 dimana penjawat awam berkenaan diberikan peluang dari segi peningkatan gred jawatan. 


Semua skim dibuat kajian semula dengan melibatkan semua termasuk Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs), persatuan yang terlibat, semua ketua jabatan dan ketua-ketua setiausaha, kata beliau.

Berikut adalah senarai penuh 81 Skim Perkhidmatan Awam
[sumber tak dinyatakan] yang dinaiktaraf.

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

Semoga dengan penambahbaikan dan peningkatan gred berkenaan, mengembirakan penjawat awam terlibat. 

Sumber : FB

*Skim i tak dak dalam list pun..huhuhu







You Might Also Like

28 comments

  1. banyak jawtan tapi susah juga nak dapat tu sis :)

    BalasPadam
  2. insyaallah adalah rezekinya nanti =)

    BalasPadam
  3. pembantu makmal takde ker...oh..ruginya...

    BalasPadam
  4. wah bagus ni farah, farah nanti akak what's app...nak arrange trip for boss gi penang... untuk 11 orang nak tanya sikit...

    BalasPadam
  5. skim eka pun takde uhuuuuuuuuuuuuuu

    BalasPadam
  6. skim i takda jugak dalam ni...nak nangessss kuat2 la camni! uwaaaaaaa :(

    BalasPadam
  7. wahh byknye.. 81... deqla pun xde... huhuhu..

    BalasPadam
  8. Bagusnya. Takpe. Mesti ada rezeki utk akak. Amin :)

    BalasPadam
  9. banyak kan...yang penting elaun tu di naikkan lagi...hihi..baru semangat...7 tahun berkhidmat...macam tu juga...hihi

    BalasPadam
  10. Akak kerja swasta so dari awal lagi dah kena kick dari senarai...ahahaa...

    BalasPadam
  11. yang berkaitan dengan makmal perubatan hospital pun takde. huh !

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah jwtn saya ada tersenarai...

    BalasPadam
  13. hai..

    penat isi borang spa tu lebih 5 kali adeh kalau panggil pun sekali.tengok orang lain dapat sb pakai orang dalam sabau jelah. sb dia kata.kita degar diam jelah anggap rezki masing2

    BalasPadam
  14. Untungnya para penjawat awam yang tersenarai.. =)
    ZON PERMAISURI CHOMEL

    BalasPadam
  15. tahniah buat mereka yg tersenarai
    beznye..makin up lg gj mereka
    rezeki mereka...alhamdulillah

    BalasPadam
  16. Beruntung kan jadi kakitangan awam...tapi masih ramai yang tidak bersyukur.

    ps/ ida dah balas follow akak, tengs ya sbb follow ida.

    BalasPadam
  17. gred dah upgrade.. harap ada la rezeki untuk pengambilan perjawatan baru..

    BalasPadam
  18. Bagus entry nih...tahniah kepada mereka yg dpt pulangan dari kerajaan :)

    BalasPadam
  19. skim akakpun tak masuk, tak aci betul

    BalasPadam
  20. Untung mereka yang terlibat ya Mrs sec..semoga lebih berdidikasi..

    BalasPadam
  21. bila nak dapat masuk gomen ni..hikhik

    BalasPadam
  22. jawatan byk.. saingan pun byk. susah nk dpt spa

    BalasPadam
  23. banyaknya jawatan...bolehlah sesiapa yg ingin kerja..

    BalasPadam

Google+ Followers

Like me on Facebook

New Complexion 6 Premium Skin Whitening Dripping

New Complexion 6 Premium Skin Whitening Dripping
|||| Click Banner For Details ||||