DAFTAR SEGERA TEMPAT TERHAD! | Jom Sertai - Bengkel Tahap Kebijaksanaan Si Manja: Kebaikan Nutrisi untuk Perkembangan Bijak Si Manja Bersama DUTCH LADY MALAYSIA

08:58


*24 Hours Sticky Post*
*Please scroll down for new entry*

Assalamualaikum..
Saat yang paling indah sebagai seorang ibu adalah dapat melihat pencapaian pembesaran yang dilalui oleh anak-anak semasa mereka membesar. Di dalam proses tersebut, salah satu bahagian penting dalam tumbesaran awal kanak-kanak adalah perkembangan kognitif atau lebih dikenali sebagai perkembangan mental.

Tahu tak apa itu perkembangan kognitif??? FYI, istilah kognitif merujuk kepada aktiviti-aktiviti mental dan keupayaan kanak-kanak mengumpul maklumat dan menyelesaikan masalah. Perkembangan kognitif kanak-kanak berbeza mengikut tahap usia. Interaksi dan komunikasi di antara orang dewasa dengan kanak-kanak adalah sangat perlu. Ini kerana, kanak-kanak akan memahami dan belajar meniru sebutan berbahasa dengan betul setelah melakukan pengumpulan maklumat daripada apa yang dilihat atau didengar oleh mereka.


Justeru, untuk memastikan kemajuan positif anak kita adalah secara berterusan di sepanjang zaman kanak-kanak, kita sebagai ibubapa haruslah menyediakan pemakanan yang mempunyai nutrien yang mencukupi kepada mereka. Tambahan lagi, nutrien tertentu sememangnya diperlukan pada setiap peringkat perkembangan mental yang berbeza agar dapat menjadikan otak anak-anak kita dapat berkembang menjadi pintar dan sihat.

Peringkat elemen nutrien yang Farah maksudkan itu termasuklah Inositol, Taurinem Zink, Choline, Tyrosine, Magnesium, vitamin A dan vitamin D. Kebanyakan nutrien atau zat makanan yang diperlukan oleh anak-anak kita diperoleh daripada gabungan pelbagai jenis makanan yang perlu diambil dalam kuantiti yang sesuai.

Berikut Farah kongsikan nutrien yang diperlukan untuk menyokong pembangunan mental anak-anak kita.

Tetapi tahukah anda, mungkin tanpa kita sedari apa yang kita masak di rumah mungkin kekurangan sesetengah daripada nutrien-nutrien ini dan ia sekaligus pasti akan mewujudkan jurang nutrien yang diperlukan di dalam diet anak-anak kita. Pastinya kita tidak mahu perkara ini berlaku bukan?


Maka, janganlah kerana kita kekurangan 'knowledge' tentang keperluan nutrien di dalam pemakanan anak-anak kita menyebabkan anak-anak kita tidak dapat membesar dengan sempurna. Oleh itu, untuk mengetahui maklumat yang lebih lanjut tentang keperluan nutrien ini daripada pakar-pakar di dalam bidang ini, marilah bersama-sama Farah sertai Bengkel Tahap Kebijaksanaan Si Manja | Kebaikan Nutrisi untuk Perkembangan Bijak Si Manja Bersama DUTCH LADY MALAYSIA. 

Farah pernah kongsikan mengenai bengkel ini pada entri yang lepas. anda boleh rujuk [SINI]. Jadi adakah anda telah mendaftar untuk hadir ke bengkel ini? Jika belum sila daftar segera kerana hanya tinggal tempat yang TERHAD sahaja sekarang! Di bengkel itu nanti, anda juga akan berpeluang untuk bertemu dengan pelakon cilik MIA SARA! Wow menarik bukan! Jadi jangan lepaskan peluang anda!


Berikut Farah kongsikan semula details berkenaan bengkel tersebut ya..


Tarikh : 24 Januari 2014 (Sabtu)
Masa : 10.30 pagi ( Pendaftaran bermula dari 9.30 pagi)
Tempat : Auditorium, Connecxion @ Nexus, Bangsar


Yuran pendaftaran adalah sebanyak RM30 untuk sebuah keluarga/pasangan. Setiap keluarga yang menyertai akan menerima SATU kit Bengkel Tahap Kebijaksanaan Dutch Lady yang bernilai RM50! 

Untuk Pendaftaran

Hubungi Talian Bebas Tol
1800 - 22 - 1233
atau 
E-mel 
mail@bridgespr.com.my

Bayaran boleh dibuat ke akaun bank penganjur bengkel melalui tunai atau perbankan melalui talian,

Bank : Maybank
Nama :Bridges PR & Events Sdn. Bhd

Nombor Akaun : 5144 - 4012 - 1112

Jumpa anda di sana nanti! >__<


Love,
Farah


You Might Also Like

17 comments

  1. Alahai Fara kakak ni duduk JB memang tak pergilah..
    Mesti ramai yg join tu.

    BalasPadam
  2. follow balik http://cikanggur10.blogspot.com

    BalasPadam
  3. wah jauhnya hehe..enjoy yer nanti

    BalasPadam
  4. ermm bestnya tapi k lily tak de kat kl la masa ni

    BalasPadam
  5. Bagusnya kativiti macam ni, yuran pun taklah mahal kan

    BalasPadam
  6. Teringin nk join tp xfree plak on that date.neway tq sharing

    BalasPadam
  7. registered... nanti kita jumpa ekkkk.. ^_^

    BalasPadam
  8. mesti ramai ibu bapa yang dah daftar anak mereka kan

    BalasPadam
  9. syok bile ade anak2..bnyak aktiviti boleh dilakukan

    BalasPadam
  10. syok bile ade anak2..bnyak aktiviti boleh dilakukan

    BalasPadam
  11. Bestnya klo dapat pergi. Jauh dari umah lah farah :-(

    BalasPadam
  12. Tak dpt join sbb keluarga julia mama abah adik beradik dtg rumah ju..so kena kemas2 rumah ngan masak2 sikit...semoga ia bermanafaat utk semua.

    BalasPadam

Google+ Followers

Like me on Facebook

New Complexion 6 Premium Skin Whitening Dripping

New Complexion 6 Premium Skin Whitening Dripping
|||| Click Banner For Details ||||